Leather & Luxury 23 - LINEAPELLE

MICAM MILANO 90 #STRONGERTOGETHER Fast, flexible, global: Micam completes its offer thanks to digitization MICAM Milano, the International Footwear Exhibition scheduled at Fiera Milano Rho from September 20th to 23rd 2020, always attentive to the evolution of market trends, could only have responded with a revolutionary and determined choice. As a result, the MICAMMilano Digital Show powered byNuORDER,wasconceived:anewdigitalenvironmentwhere the event is the absolute protagonist, born from the accord with the NuORDER platform to support online promotion and business of companies. As of today, the MICAM Milano Digital Show is a veritable“augmented reality fair” that sees an intensification of the opportunities of the physical fair through digitization. Together with NuORDER, a world leader in the field of digital business platforms, MICAM wanted to make its exhibitors’ proposals available to buyers around the world: a network in continuous evolution, which will be possible to join at competitive costs. «Internationality, innovation, and networking characterize the MICAM Milano Digital Show, a reality thatwill anticipate theevent’smeetingsandwill continue to offer the opportunities even when the physical fair is over - explains Tommaso Cancellara, CEO of MICAM. Buyers will be able to benefit from the potential contacts already present in the NuORDER platform, whose community is made up of 500,000 retailers, and they will also be able to acquire new skills for their sales activities in the digital world. Our goal is to have two physical appointments per year (or 4 if you consider MICAM Americas) and 365 days of digital presence. MICAM will be in excellent company because, continuing with the strategic partnership with the Informa Group, buyers will not only findMICAMMilan andMICAMAmericas on theplatform but also the American Magic, Project, and Coterie trade fairs, creating a virtual hub of the most important trade fairs in the world of the fashion business». MICAMMILANO 90 #STRONGERTOGETHER Veloce, flessibile, globale: Micam completa la propria offerta grazie al digital MICAM Milano, il Salone Internazionale della calzatura in programma a Fiera Milano Rho dal 20 al 23 settembre 2020, sempre attento all’evoluzione delle tendenze nel mercato, non poteva che rispondere con una scelta rivoluzionaria e determinata. Nasce così MICAM Milano Digital Show, powered by NuORDER, un nuovo ambiente digitale in cui la manifestazioneèassolutaprotagonista, chenascedall’accordo con la piattaforma NuORDER per supportare anche online la promozione e il business delle aziende. MICAMMilanoDigital Show,daoggi èunaveraepropria“fieraaumentata”chevede nel digitale un potenziamento delle opportunità della fiera fisica. Insieme a NuORDER, leader mondiale nel campo delle piattaforme digitali di business, MICAM ha voluto mettere a disposizione l’offerta dei propri espositori ai compratori di tutto il mondo: un network in continua evoluzione, a cui sarà possibile aderire a costi competitivi. «Internazionalità, innovazione e network caratterizzano MICAM Milano Digital Show, una realtà cheanticiperàgli incontri dellamanifestazione e ne proseguirà le opportunità anche quando la fiera fisica sarà terminata – spiega Tommaso Cancellara, AD di MICAM. I buyer potranno beneficiare dei potenziali contatti già presenti nella piattaformaNuORDER, la cui community è composta da 500.000 retailer e acquisire nuove competenze per le proprie attività di vendita nel mondo digitale. Il nostro obiettivo è di arrivare ad avere due appuntamenti fisici all’anno (o 4 se si consideraMICAMAmericas) e 365 giorni di presenza digitale. MICAM sarà in ottima compagnia in quanto, proseguendo con la partnership strategica con il Gruppo Informa, il buyer troverà sulla piattaforma oltre a MICAM Milano e MICAM Americas anche le fiere americane Magic, Project, Coterie, creando un polo virtuale delle più importanti fiere al mondo del fashion business». 24

RkJQdWJsaXNoZXIy NDMxMQ==