Leather & Luxury 23 - LINEAPELLE

Polimoda,ViaCurtatone1,Firenz e-www.polimoda.com Ecco The Truth About Fashion, la ricerca di Polimoda condotta con studenti di tutto il mondo Polimoda pubblica The Truth About Fashion , un’indagine sul futuro della moda secondo Generazione Z e Millennials. Una ricerca condotta da un gruppo di studenti di Fashion Marketing Management e Business of Fashion dell’istituto con la supervisione delle docenti Lilit Boninsegni e Silvia Fossati, che ha coinvolto studenti di moda di 54 diverse nazionalità. Un progetto nato per dare voce alle nuove generazioni, investigare i loro processi mentali e analizzare quindi la loro visione della moda futura. Per condurre la ricerca studenti e insegnanti prima hanno individuato valori, riferimenti e interrogativi che le giovani generazioni considerano più rilevanti per il futuro della moda, per poi realizzare un sondaggio online che è stato sottoposto a tutti gli studenti Polimoda tra aprile e maggio 2020. Il risultato riporta le opinioni di un campione di 300 studenti, di cui la metà nella fascia 18-22 (corsi Undergraduate) e l’altra in quella 23-31 anni (Master), provenienti da 54 Paesi. I risultati evidenziano come la libertà sia il valore percepito come prioritario per Gen Z e Millennials, seguito da un forte bisogno di autenticità e di identificazione con dei valori. Cercano una moda che sia significativa, trasmetta un messaggio, che pratichi realmente la diversità, l’inclusività e la sostenibilità chepredica. La libertàprimadi tutto. La ricerca in forma integrale è consultabile sul sito Polimoda: https:// www.polimoda.com/publications/truth-about-fashion Here is The Truth About Fashion, Polimoda’s research conducted with students from all over the world. Polimoda published The Truth About Fashion , a survey on the future of fashion according to Generation Z and Millennials. This research was conducted by a group of Fashion Marketing Management and Business of Fashion students from the institute under the supervision of Lilit Boninsegni and Silvia Fossati, involving fashion students of 54 different nationalities. A project that was created to give a voice to the new generations, to investigate their mental processes, and then analyse their vision of future fashion. To conduct the research, students and teachers first identified values, references, and questions that the younger generations consider more relevant for the future of fashion, andthencarriedout anonlinesurvey thatwas submittedtoall Polimoda students between April and May 2020. The result shows theopinionsof a sampleof 300students, half ofwhom were in the 18-22 year-old bracket (Undergraduate courses) and theother in the23-31 year-oldbracket (Masters), coming from54 countries. The results show that freedom is the value perceived as a priority for Gen Z and Millennials, followed by a strong need for authenticity and identifying with values. Theyseek fashionthat ismeaningful, conveysamessage, that really practices diversity, inclusiveness, and the sustainability that it preaches. Freedom first and foremost. The complete research is available on the Polimoda website: https://www. polimoda.com/publications/truth-about-fashion POLIMODA 270

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