Leather & Luxury 23 - LINEAPELLE

F or the presentation of its collections, the brand inaugurated a new and futuristic shopping experience. Five new lines, inspired by the contemporary and dynamic world of business, but also by the outdoors, through models with an aggressive design and high-performance and eco-friendly materials. The S/S 2021 Piquadro collection is dressed in the best Italian leathers, available in the classic colours of the Nabucco and Falstaff business lines and combined with the latest generation of recycled technical fabrics in the MacBeth line. An outdoor performance mood and a strong vocation for the environment characterizes the Otello line, which in some products reaches the PQ- Recycled Index of 60%. In every line, the knapsack is the protagonist, equipped with an ideal combination of functions such as the smart- check PC pocket that allows you to speed up baggage control at the airport. A collection that Piquadro has chosen to present ‘from a distance’, inaugurating a new era. Thanks to Google Glass with Bandyer technology, the brand has made it possible for its customers to enjoy personalised virtual visits that allow them to see every detail of the new models without physically being in the showroom, looking at them through the eyes of the sales staff. And as a result, inaugurating a new frontier of the shopping experience for the group’s other two brands: Lancel and The Bridge I n occasione della presentazione delle collezioni, il brand ha inaugurato una nuova e futuristica esperienza d’acquisto. Cinque nuove linee, ispirate all’universo business contemporary e dynanic ma anche all’outdoor, attraverso modelli dal design aggressivo e materiali performanti ed ecologici. La P/E 2021 di Piquadro si veste dei migliori pellami italiani, declinati nei colori più classici sulle linee business Nabucco e Falstaff e abbinati a tessuti tecnici riciclati di ultima generazione nella linea MacBeth. Un mood performance outdoor e una spiccata vocazione all’ambiente caratterizza invece la linea Otello che in alcuni prodotti raggiunge PQ- Recycled Index pari al 60%. In tutte le linee è protagonista lo zaino, equipaggiato da una combinazione ottimale di funzioni come il porta-pc smart-check che permette di velocizzare il controllo bagagli in aeroporto.Una collezione che Piquadro ha scelto di presentare ‘a distanza’, inaugurando una nuova era. Grazie ai Google Glass con tecnologia Bandyer, il brand ha reso possibile per la sua clientela visite virtuali personalizzate che permettono di vedere in ogni dettaglio i nuovi modelli senza essere fisicamente nello showroom, guardandoli attraverso gli occhi del personale di vendita. E inaugurando così una nuova frontiera dell’esperienza d’acquisto anche per gli altri due brand del gruppo: Lancel e The Bridge. PIQUADRO PIQUADRO PUNTA SUL FUTURO E METTE A NUDO LA SUA ANIMA TECH PIQUADRO FOCUSES ON THE FUTURE AND BARES ITS TECH SOUL PIQUADRO 26

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